czwartek, 22 lutego 2018

Storybird, czyli jak zostałam pisarką



   Nazywam się Madzia i chciałabym wam opowiedzieć, jak zostałam pisarką:)
   Zacznijmy może od tego, że od zawsze UWIELBIAM czytać i nie obrażę się, jak ktoś nazwie mnie "molem książkowym" - bo to prawda! Fascynują mnie książki typu fantasy, ale sięgam też często po powieści realistyczne. Nie mogę powiedzieć, jak jest moja ulubiona książka, bo to tak jakby zapytać matki, które dziecko kocha najbardziej... Książki, które pochłaniam, inspirowały mnie do pisania własnych opowiadań. Na początku były to tylko prace na lekcjach polskiego - zawsze muszę brać dodatkowe kartki. Ostatnio jednak stworzyłam swoją pierwszą książkę! A jak to się stało?
   Na zajęciach z cyklu "Czytaj i twórz" (idealne zajęcia dla mnie!) pani pokazała nam stronę internetową storybird.com. To niezwykłe miejsce. Gdy otworzyłam stronę, ujrzałam na ekranie dziesiątki zachwycających ilustracji. Są wśród nich barwne, magiczne krajobrazy i fantastyczne postaci, a także nastrojowe czarno-białe scenki. Każda ilustracja sprawia, że w głowie rodzą mi się kolejne pomysły. Długo zastanawiałam się, co wybrać... Czy stworzyć książkę o podróży międzyplanetarnej czy o nastolatce zmierzającej się ze szkolnymi kłopotami? W końcu wybrałam serię barwnych ilustracji, które pomogły mi napisać opowieść o magicznym lesie ukrywającym przejście do fantastycznej krainy. I tak właśnie powstała moja pierwsza książka z pięknymi ilustracjami!
     Swoją książkę pisałam z myślą o moim młodszym rodzeństwie: pięciolatkach, którzy zawsze są pierwszymi czytelnikami moich opowiadań. Byli zachwyceni opowieścią i obrazkami. Książeczkę stworzoną w internecie można wydrukować lub czytać  (i oglądać) na ekranie komputera.
 Magdalena Zym, klasa V b



Książeczka Magdy

Więcej książeczek w zakładce storybird, czyli nasze książeczki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz